Prohens reitera el seu compromís d'estendre la gratuïtat de 0 a 3 anys “a totes les famílies” si governa en 2023
18 de agosto de 2022

• La presidenta del Partit Popular de les Iles Balears, Marga Prohens, es reuneix amb representants de l'Associació d'Empresaris de Escoletas de la PIMEM, Escola Catòlica i CECEIB per a abordar el decret llei del Govern i traslladar-los el seu compromís amb l'etapa 0-3

La presidenta del PP de Balears, Marga Prohens, reitera el seu compromís d'estendre la gratuïtat de l'educació 0-3 anys si governa la pròxima legislatura “a totes les famílies”. “El meu compromís és quan governem estendre la gratuïtat a totes les etapes de 0 a 3 anys, sense excloure a cap família”, ha apuntat la líder dels populars.

“El mes de març nosaltres ja presentem una proposta, que en la reunió d'avui hem explicat al sector i que ha estat molt ben rebuda, basada en el model gallec. Un model d'èxit i que no discrimina cap menor de les Illes. Aquest és el meu compromís. El compromís del Partit Popular de Balears a partir de 2023. Que l'educació gratuïta 0-3 anys sigui una realitat per a totes les famílies. Respectem la llibertat de les famílies per a poder triar el centre que prefereixen, sigui públic o privat”, ha explicat Prohens.

En aquest sentit, la presidenta ha incidit en les preocupants xifres de natalitat que aquest dijous publiquen els mitjans de comunicació i ha posat l'accent que les polítiques de natalitat, de suport a les famílies i conciliació “deixin de ser l'assignatura pendent del Govern”. “Amb el Partit Popular serà un dels puntals bàsics. Volem donar valor a la maternitat i volem fer de la conciliació una polí-tica transversal i en majúscules”.


Respecte al decret llei aprovat pel Govern, Prohens ha criticat que “després de set anys de no haver fet absolutament res, Francina Armengol promet fum, propaganda i falses esperances”. “Les seves promeses sempre tenen lletra petita. No és una proposta de conciliació, sinó una mesura precipitada i improvisada, que còpia al Partit Popular i damunt el fa malament”, ha afirmat. Així, la presidenta ha reclamat a Armengol més recursos i que “no enganyi les famílies ni als quals han d'aplicar la proposta”, és a dir, els ajuntaments. Cal recordar que ni els socis del PSOE ni els consistoris estaven al corrent de la mesura.

“Queden fora la immensa majoria de les famílies de Balears. És una política per a la minoria. Segons les xifres que ens ha donat Pimem, únicament en les seves escoletas el 70% de les famílies es queden fora. No és cert que l'edu-cació a partir del curs que ve sigui gratuïta”, ha manifestat Prohens.

La líder dels populars a les illes, que ha estat acompanyada per la portaveu d'Educació en el Parlament, Marga Durán, i el president de la comissió d'Educació del PP, Toni Vera, s'han reunit amb la presidenta de l'Associació d'Em-presaris de Escoletas, Guarderies i espais Infantils de la PIMEM, Francisca Picornell; la presidenta de Escola Catòlica, Llucia Sagreras; la presidenta de CECEIB, Ventura Blach, i la representant de escoletas Assistencials de Pimem, Pilar Noguera. En la reunió els han traslladat la seva proposta d'estendre la gratuïtat en l'educació 0-3 anys, destinant 30 milions el primer any a 10.000 famílies de Balears, a raó de 3.000 euros per plaça, i universalitzant la gratuïtat en l'exercici posterior.




Compartir artículo

19 de junio de 2025
· Sagreras denuncia la doble vara del PSOE y afirma que “no está legitimado para pedir la suspensión de ningún diputado”
18 de junio de 2025
Los populares alertan de que no existe ningún informe técnico ni beneficio para el conjunto del municipio, y que se trata de un nuevo ejemplo de gestión partidista y poco transparente
18 de junio de 2025
· Sagreras ha expuesto que la primera explicación que Armengol debería ofrecer tiene que ver con la reunión con el empresario Víctor Aldama
17 de junio de 2025
El popular recoge hoy el testigo de Joan Monjo (Convergència) y asume la alcaldía de Santa Margalida para dar continuidad al proyecto municipal
17 de junio de 2025
· La ley incluye la bolsa de horas para la flexibilización horaria, la apertura de centros educativos fuera de periodo lectivo y la equiparación de autónomos a familias numerosas en el acceso a deducciones fiscales por conciliación
16 de junio de 2025
Maria Antònia Sansó: “Es un paso importante para garantizar el futuro de la Llar y seguir cuidando a nuestros mayores con dignidad y calidad”
16 de junio de 2025
Sagreras: “El PSOE lleva dos años haciendo del fango su estrategia y ahora ese fango les ha estallado en las manos”
13 de junio de 2025
El Partido Popular denuncia la dejadez del gobierno municipal y reclama acciones inmediatas para defender la propiedad privada y garantizar la seguridad de los vecinos
13 de junio de 2025
La portavoz de la formación en el Consell de Mallorca, Núria Riera, destaca que con esta medida se quiere reducir las retenciones y mejorar la fluidez en las carreteras
13 de junio de 2025
· Sandra Fernández: “Cuando pensábamos que ya lo habíamos visto todo, ayer conocimos un nuevo capítulo: el señor Aldama ha confesado que se reunió con la señora Armengol en el Consolat”
Mostrar más