El PP de Palma qualifica de “molt greu” que la previsió de dèficit de Cort sigui la més alta del conjunt d'ajuntaments d'Espanya
21 de julio de 2022

• El president del PP de Palma, Jaime Martínez Llabrés, ha retret als socialistes la seva incapacitat per a gestionar els fons municipals sense duplicar el dèficit de Palma

• Segons un informe de la AIReF, aquest escenari de bola de neu tindrà efectes dramàtics sobre la sostenibilitat econòmica de l'Ajuntament

• El partit ha afirmat que Hila no pot fer en deu mesos el que no ha estat capaç d'executar en vuit anys i damunt posar en risc les finances de l'Ajuntament

El president del Partit Popular de Palma, Jaime Martínez Llabrés, ha qualificat de molt greu que la previsió de dèficit de l'Ajuntament per a 2022 sigui, “amb diferència”, la més alta del conjunt de consistoris d'Espanya amb una població superior a 250.000 habitants. Segons un informe de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF), sobre avaluació individual de les corporacions locals, “és especialment significatiu el dèficit previst per l'Ajuntament d'un 10,3%”. El PP ha assenyalat que aquest creixement de despesa respon a la incapacitat del batle, José Hila, de gestionar correctament les finances municipals.

“Ens preocupa, i molt, que els socialistes prevegin per a aquest 2022 un increment interanual de la despesa que supera el 20%, respecte a 2021”, ha assegurat Martínez. Segons l'informe, només altres tres Ajuntaments amb més de 250.000 habitants superen aquest percentatge del 20%, “però per sota del nivell de Palma”. En concret, el dèficit previst per Cort és del doble que la mitjana, 10,3%, i li segueix un grup de quatre Ajuntaments (Valladolid, Barcelona, Vigo i Las Palmas de Gran Canaria), però amb percentatges que van des del 6 al 8%. Lluny de les xifres de Palma.

“Aquest escenari de bola de neu té efectes dramàtics sobre la sostenibilitat econòmica de l'Ajuntament, tret que vagi acompanyat d'un increment paral•lel de la pressió fiscal”, diu l'informe de la AIReF. “És a dir, que es pugin els impostos. Hila i els socialistes estan demostrant que són incapaços de gestionar fons municipals sense generar dèficit i sense deixar un forat en les arques municipals”, ha criticat Martínez.

Precisament, el PP de Palma ha mostrat la seva preocupació per la pèrdua de capacitat neta de finançament de l'Ajuntament. “La capacitat neta de finançament del consistori que se situava en 2021 en 20 milions positius, passa sobre la base de les xifres pressupostades de l'exercici 2022 a un import negatiu de 35 milions i aconsegueix els 46 milions negatius. En definitiva, entre el tancament de l'exercici 2021 i el previst per a 2022, Cort perd capacitat neta de finançament per un import de 66 milions”, assegura l'informe.

El partit ha incidit en què aquesta pujada de dèficit no estava contemplada en els pressupostos inicials de de l'any. “Hila i els socialistes estan tirant la casa per la finestra. Tracten de fer en mesos el que no han fet en vuit anys, per pur electoralisme. No poden embargar les finances de Palma, especialment ara. El Fons Monetari Internacional (FMI), el Banc d'Espanya i les institucions econòmiques estimen que estam a la vora d'una recessió. I és més, amb aquesta pujada desapareix la possibilitat que l'Ajuntament pugui afrontar noves inversions en els pròxims anys amb finançament propi. És una vergonya i el resultat d'una nefasta gestió que només perjudicarà els palmesans”, ha lamentat Martínez.

Compartir artículo

13 de junio de 2025
El Partido Popular denuncia la dejadez del gobierno municipal y reclama acciones inmediatas para defender la propiedad privada y garantizar la seguridad de los vecinos
13 de junio de 2025
La portavoz de la formación en el Consell de Mallorca, Núria Riera, destaca que con esta medida se quiere reducir las retenciones y mejorar la fluidez en las carreteras
13 de junio de 2025
· Sandra Fernández: “Cuando pensábamos que ya lo habíamos visto todo, ayer conocimos un nuevo capítulo: el señor Aldama ha confesado que se reunió con la señora Armengol en el Consolat”
12 de junio de 2025
· A propuesta del Grupo Popular, la institución insular reclama que se revise la nueva normativa estatal para evitar la pérdida de competencias esenciales de los juzgados de paz, como la gestión del Registro Civil o la celebración de matrimonios
12 de junio de 2025
· El pleno ha aprobado por unanimidad una moción conjunta para poner en valor la figura del fundador de la Fundació Campaner e instar a la comunidad internacional a reforzar la lucha contra esta enfermedad de la pobreza extrema
11 de junio de 2025
Pedrona Seguí, portavoz popular de Sa Pobla: “Mientras el PSOE solo sabe criticar, nosotros seguimos trabajando para garantizar el futuro educativo de los jóvenes de Sa Pobla” 
11 de junio de 2025
El Grupo denuncia la falta de seriedad de la oposición: “No hacen política, hacen ruido”
11 de junio de 2025
· El PP Balears lamenta la actitud del PSOE y Més al mantenerse instalados en el ‘no’ a todo por sistema
10 de junio de 2025
· Pedro Álvarez: “Con esta ley se fijan límites concretos al desarrollo de nuevas granjas avícolas intensivas, estableciendo tanto una capacidad máxima como una distancia mínima respecto a los núcleos habitados”
10 de junio de 2025
· Sagreras: “Intentan bloquear unos presupuestos que priorizan a las personas, que consolidan el gasto social y que son posibles habiendo bajado impuestos sin renunciar a reforzar los pilares del estado del bienestar”
Mostrar más