Prohens exigeix a Irene Montero que “deixi de fer política contra les dones i per dignitat, responsabilitat i respecte, dimiteixi”
23 de noviembre de 2022
·       La presidenta del PP balear ha recriminat a la ministra que “hagi acabat sent la responsable darrera de la rebaixa de les penes a agressors. A Balears, la seva llei ha deixat, un any abans del previst, a dos dels tres agressors que participaren en una violació grupal”.
 
·       “El seu pressupost de Igualtat s’aixeca sobre l’esquena de les dones, a les que, com al conjunt de la societat, exprimeix en lloc de baixar-lis imposts. Van contra mares treballadores, mares solteres, joves estudiants i autònomes”, ha advertit la diputada balear al Congrés.
 
·      Marga Prohens sí ha reconegut a Montero que “per primera vega pressuposti un programa per tal de prevenir abusos sexuals a centres de menors tutelats. Que reconegui el problema. La denuncia del PP i les desqualificacions que ha rebut hauran valgut la pena”.



La presidenta del Partit Popular a Balears i diputada en el Congrés, Marga Prohens, ha exigit aquesta tarda a la ministra d'Igualtat del Govern de Pedro Sánchez, Irene Montero, que “deixi de fer política contra les dones i per dignitat, responsabilitat i respecte, dimiteixi avui mateix”.


Prohens, ha carregat contra la llei del ‘Només el Sí que és Sí’. La ‘llei estrella’ de la ministra. “Una llei en la qual, no obstant això, van pensar més en l'eslògan i la propaganda que en el rigor i en la correcció tècnica que exigia el que tenien entre les seves mans: la protecció de les dones, les garanties processals o el Codi Penal. Li ho va advertir el CGPJ, li ho van advertir les associacions de jutges i li ho va advertir de manera rigorosa i explícita la meva companya Marta González”, ha recordat Prohens a la ministra.


La presidenta del PP balear ha recriminat a Montero que, si bé s'alçava amb la bandera del feminisme, ha acabat sent la responsable última de la rebaixa de penes a agressors. “A Balears, la seva llei ha deixat al carrer, un any abans del que es preveu, a dos dels tres agressors que van participar en una violació grupal. Amb la seva llei. I no, no són jutges fatxes, ni una conspiració de tots contra vostè”.


“Alarma social no és difondre la realitat, senyora Montero. Alarma social és el que ha provocat la seva llei i la de tots els partits que la van secundar. Perquè vostè no ha estat sola en això, és veritat. Alarma social és que vostè continuï legislant”, li ha etzibat Prohens a la ministra. La presidenta del PP balear ha fet seves les paraules del president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo, en sostenir que “la llei del ‘Només Sí que és Sí’ ha suposat la major reculada en la protecció de les dones en dècades”.


“Avui vostè no hauria d'estar asseguda en la bancada blava. Avui, en la mateixa setmana del 25N, és un insult per a les víctimes de la violència de gènere que avui segueixi asseguda en el seu escó de ministra. Aquest fet inèdit en qualsevol altre país, després del que ha provocat, només s'explica per dues raons: la seva supèrbia i la incapacitat del president del Govern per a fer-la fora. Encara que per a destituir-la a vostè, senyora Montero, faria falta un president del Govern que, a més de presidir i resistir, governés. Que, a més de defensar-se. Defensés a les dones. Per a Pedro Sánchez tot val, tot ho consent per a continuar un dia més. El Govern de la Gent, contra la Gent”, ha denunciat Prohens.


Durant el debat dels pressupostos del Ministeri d'Igualtat, Prohens ha assenyalat que “ens trobem davant un Ministeri més per a repartir-se les cadires i que contribueix a la superestructura d'alts càrrecs i assessors d'aquest Govern. I el seu proposat, per tant, no respon a més que a això. Ningú qüestiona aquelles polítiques necessàries per a les dones, de corresponsabilitat, conciliació, de recursos contra la violència de gènere. La hi qüestiona a vostè”, li ha advertit la presidenta del PP balear a Montero.


“Des del Partit Popular compartim la necessitat de les polítiques d'igualtat, no en anem vam ser els qui aprovem la primera ordre de protecció a víctimes, impulsem el Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere i quan es van aconseguir les més altes cotes de dones treballant i com més es va reduir la bretxa salarial”, ha recordat Prohens a la ministra de Podemos.


En relació al pressupost del Ministeri d'Igualtat, Marga Prohens ha sostingut en el debat celebrat en el Congrés dels Diputats que “s'aixeca sobre l'esquena de les dones d'aquest país, que, com al conjunt de la societat, espremen en lloc de baixar-los els impostos. Perquè quan vostès no baixen l'IRPF o l'IVA a productes bàsics van en contra de les dones, de mares treballadores, mares solteres, joves estudiants, d'autònomes a les quals la vida els costa cada dia més”.


Marga Prohens ha recordat que el Partit Popular ha proposat una alternativa en les esmenes pressupostàries que passen per més suport per a la incorporació de les dones en el mercat de treball perquè siguin més autònomes i més lliures.


El que sí li ha reconegut Prohens a Montero és que “per primera vegada pressuposti un programa per a la prevenció d'abusos sexuals en els centres de menors tutelats. Que reconegui el problema. La denúncia i totes les desqualificacions als quals denunciem els abusos hauran valgut la pena”, ha assegurat la diputada balear.


“Com ni en aquestes Sánchez la cessarà, senzillament perquè no pot, li demano que amb la ‘llei Trans’, ara que encara és a temps, abandoni la seva supèrbia i escolti les dones, a les feministes, a les feministes de veritat, als experts, als metges… Escolti a algú abans que la trencadissa contra les dones i els menors torni a ser inevitable”.


Finalment, Marga Prohens ha recordat a Irene Montero que, en el seu primer ‘cara a cara’ en el Congrés dels diputats li va dir a la ministra que ella no era el feminisme. “El que desconeixia llavors és que vostè no era ni feminista. El que li demano tres anys després és que deixi de fer política contra les dones i que, per dignitat, responsabilitat i respecte, dimiteixi avui mateix”, ha conclòs la presidenta del PP balear.


Compartir artículo

8 de octubre de 2026
Núria Riera: “Mientras Mallorca trabaja para contener la presión turística, Pedro Sánchez solo piensa en traer más pasajeros y aumentar los beneficios de AENA. Una vez más, los intereses económicos de su Gobierno están por delante de los mallorquines”  Los populares exigen al Gobierno de España que reconsidere el DORA III, dé explicaciones sobre los planes de AENA y permita que Mallorca participe en las decisiones que afectan a su futuro
8 de octubre de 2026
La coordinadora de campaña del PP Balears se incorpora al equipo nacional para contribuir a impulsar el cambio político en España de la mano de Alberto Núñez Feijóo Marga Durán: “Afrontamos el 29N con un partido unido, movilizado y preparado para llevar a Feijóo a la Moncloa”
8 de octubre de 2026
Las enmiendas impulsadas por los populares permiten corregir una situación que impedía a los profesionales de enfermería acceder a estos puestos de dirección y garantizan una retribución acorde con sus responsabilidades Marga Durán: “El PP Balears corrige una injusticia con las enfermeras: quien tiene la capacidad y asume la responsabilidad de dirigir una zona de salud debe poder hacerlo y cobrar por ello”
7 de octubre de 2026
Los populares recuerdan que la política social de verdad consiste en garantizar que las familias puedan ejercerlos con seguridad, estabilidad y con la financiación necesaria y Feijóo ha asumido el compromiso de garantizar esta protección si llega a la Presidencia del Gobierno Sagreras: “Cumplir 26 años no cura una enfermedad, no elimina una discapacidad ni hace desaparecer la necesidad de cuidados. La protección de las familias tampoco puede desaparecer de un día para otro”
6 de octubre de 2026
El alcalde volverá a ser el candidato del Partido Popular a las elecciones municipales de 2027 tras ocho años al frente del Ayuntamiento: “Sineu no es solo mi pueblo, para mí es un sentimiento”  Mulet: “Hemos hecho muchos cambios y hemos mejorado infraestructuras y servicios, pero todavía queda mucho trabajo por hacer. Afronto este reto con responsabilidad, ilusión y más ganas que nunca de seguir trabajando por Sineu”
6 de octubre de 2026
La Junta Local aprueba la propuesta del arquitecto para encabezar el proyecto de los populares y abrir una nueva etapa en el municipio El PP de Llucmajor inicia el camino hacia las elecciones municipales con un proyecto renovado, cercano y centrado en mejorar la gestión y dar respuesta a las necesidades de los vecinos 
6 de octubre de 2026
Los populares critican una modificación de crédito que recorta partidas destinadas a la atención a las personas mientras incrementa en 50.000 euros el gasto en fiestas populares y en 10.000 euros el servicio de socorrismo  “No cuestionamos ni las fiestas ni el servicio de socorrismo, pero no compartimos que se quite dinero de Servicios Sociales y del Centro de Día para pagar estos gastos”
6 de octubre de 2026
Magdalena García: “Si queremos que haya más familias dispuestas a acoger, debemos acompañarlas, protegerlas y evitar que este compromiso pueda perjudicar su futuro laboral”  El Grupo Popular llevará este jueves al Pleno del Consell una moción para reconocer la labor esencial de las personas que abren las puertas de su hogar a niños y adolescentes que necesitan un entorno familiar
5 de octubre de 2026
El PP Balears ha reunido este lunes a su Comité de Dirección, presidido por Marga Prohens, para abordar la convocatoria electoral anunciada por Pedro Sánchez y poner al partido a trabajar de cara a las elecciones generales del mes de noviembre. La secretaria general de los populares, Sandra Fernández, ha destacado que “tenemos un partido preparado, unido y fuerte, que lleva años trabajando en torno al liderazgo de Marga Prohens y que desde hoy pone todo su potencial al servicio de este nuevo reto”. “Balears logró el cambio hace tres años y ahora vamos a aportar lo mejor que tenemos para contribuir a conseguirlo también en España”, ha señalado Fernández, quien ha asegurado que “afrontamos esta cita electoral con ilusión, con un proyecto sólido y con todo el PP Balears volcado para ayudar a abrir una nueva etapa en nuestro país”.
5 de octubre de 2026
Sagreras: “Tenemos un presidente que perdió las últimas elecciones nacionales, que no gobierna i que además, está asediado por la corrupción. Sánchez en los últimos tres años se ha limitado a resistir para seguir en el poder” Los populares aseguran que el Gobierno de Sánchez ha abandonado por completo a las Illes Balears en cuestiones importantes como la crisis migratoria, el sistema de financiación o la gestión de Aena
Mostrar más