Prohens exigeix a Irene Montero que “deixi de fer política contra les dones i per dignitat, responsabilitat i respecte, dimiteixi”
23 de noviembre de 2022
·       La presidenta del PP balear ha recriminat a la ministra que “hagi acabat sent la responsable darrera de la rebaixa de les penes a agressors. A Balears, la seva llei ha deixat, un any abans del previst, a dos dels tres agressors que participaren en una violació grupal”.
 
·       “El seu pressupost de Igualtat s’aixeca sobre l’esquena de les dones, a les que, com al conjunt de la societat, exprimeix en lloc de baixar-lis imposts. Van contra mares treballadores, mares solteres, joves estudiants i autònomes”, ha advertit la diputada balear al Congrés.
 
·      Marga Prohens sí ha reconegut a Montero que “per primera vega pressuposti un programa per tal de prevenir abusos sexuals a centres de menors tutelats. Que reconegui el problema. La denuncia del PP i les desqualificacions que ha rebut hauran valgut la pena”.



La presidenta del Partit Popular a Balears i diputada en el Congrés, Marga Prohens, ha exigit aquesta tarda a la ministra d'Igualtat del Govern de Pedro Sánchez, Irene Montero, que “deixi de fer política contra les dones i per dignitat, responsabilitat i respecte, dimiteixi avui mateix”.


Prohens, ha carregat contra la llei del ‘Només el Sí que és Sí’. La ‘llei estrella’ de la ministra. “Una llei en la qual, no obstant això, van pensar més en l'eslògan i la propaganda que en el rigor i en la correcció tècnica que exigia el que tenien entre les seves mans: la protecció de les dones, les garanties processals o el Codi Penal. Li ho va advertir el CGPJ, li ho van advertir les associacions de jutges i li ho va advertir de manera rigorosa i explícita la meva companya Marta González”, ha recordat Prohens a la ministra.


La presidenta del PP balear ha recriminat a Montero que, si bé s'alçava amb la bandera del feminisme, ha acabat sent la responsable última de la rebaixa de penes a agressors. “A Balears, la seva llei ha deixat al carrer, un any abans del que es preveu, a dos dels tres agressors que van participar en una violació grupal. Amb la seva llei. I no, no són jutges fatxes, ni una conspiració de tots contra vostè”.


“Alarma social no és difondre la realitat, senyora Montero. Alarma social és el que ha provocat la seva llei i la de tots els partits que la van secundar. Perquè vostè no ha estat sola en això, és veritat. Alarma social és que vostè continuï legislant”, li ha etzibat Prohens a la ministra. La presidenta del PP balear ha fet seves les paraules del president nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo, en sostenir que “la llei del ‘Només Sí que és Sí’ ha suposat la major reculada en la protecció de les dones en dècades”.


“Avui vostè no hauria d'estar asseguda en la bancada blava. Avui, en la mateixa setmana del 25N, és un insult per a les víctimes de la violència de gènere que avui segueixi asseguda en el seu escó de ministra. Aquest fet inèdit en qualsevol altre país, després del que ha provocat, només s'explica per dues raons: la seva supèrbia i la incapacitat del president del Govern per a fer-la fora. Encara que per a destituir-la a vostè, senyora Montero, faria falta un president del Govern que, a més de presidir i resistir, governés. Que, a més de defensar-se. Defensés a les dones. Per a Pedro Sánchez tot val, tot ho consent per a continuar un dia més. El Govern de la Gent, contra la Gent”, ha denunciat Prohens.


Durant el debat dels pressupostos del Ministeri d'Igualtat, Prohens ha assenyalat que “ens trobem davant un Ministeri més per a repartir-se les cadires i que contribueix a la superestructura d'alts càrrecs i assessors d'aquest Govern. I el seu proposat, per tant, no respon a més que a això. Ningú qüestiona aquelles polítiques necessàries per a les dones, de corresponsabilitat, conciliació, de recursos contra la violència de gènere. La hi qüestiona a vostè”, li ha advertit la presidenta del PP balear a Montero.


“Des del Partit Popular compartim la necessitat de les polítiques d'igualtat, no en anem vam ser els qui aprovem la primera ordre de protecció a víctimes, impulsem el Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere i quan es van aconseguir les més altes cotes de dones treballant i com més es va reduir la bretxa salarial”, ha recordat Prohens a la ministra de Podemos.


En relació al pressupost del Ministeri d'Igualtat, Marga Prohens ha sostingut en el debat celebrat en el Congrés dels Diputats que “s'aixeca sobre l'esquena de les dones d'aquest país, que, com al conjunt de la societat, espremen en lloc de baixar-los els impostos. Perquè quan vostès no baixen l'IRPF o l'IVA a productes bàsics van en contra de les dones, de mares treballadores, mares solteres, joves estudiants, d'autònomes a les quals la vida els costa cada dia més”.


Marga Prohens ha recordat que el Partit Popular ha proposat una alternativa en les esmenes pressupostàries que passen per més suport per a la incorporació de les dones en el mercat de treball perquè siguin més autònomes i més lliures.


El que sí li ha reconegut Prohens a Montero és que “per primera vegada pressuposti un programa per a la prevenció d'abusos sexuals en els centres de menors tutelats. Que reconegui el problema. La denúncia i totes les desqualificacions als quals denunciem els abusos hauran valgut la pena”, ha assegurat la diputada balear.


“Com ni en aquestes Sánchez la cessarà, senzillament perquè no pot, li demano que amb la ‘llei Trans’, ara que encara és a temps, abandoni la seva supèrbia i escolti les dones, a les feministes, a les feministes de veritat, als experts, als metges… Escolti a algú abans que la trencadissa contra les dones i els menors torni a ser inevitable”.


Finalment, Marga Prohens ha recordat a Irene Montero que, en el seu primer ‘cara a cara’ en el Congrés dels diputats li va dir a la ministra que ella no era el feminisme. “El que desconeixia llavors és que vostè no era ni feminista. El que li demano tres anys després és que deixi de fer política contra les dones i que, per dignitat, responsabilitat i respecte, dimiteixi avui mateix”, ha conclòs la presidenta del PP balear.


Compartir artículo

29 de octubre de 2025
Pedro Mas, portavoz local: “Esta subida de la tasa de basuras es innecesaria y solo responde a la voluntad del PSOE inquero de seguir las directrices de Sánchez”
29 de octubre de 2025
• Sagreras ha destacado que el Govern del PP ha dado respuesta a una reivindicación que garantizará la igualdad entre todos los trabajadores
29 de octubre de 2025
La portavoz local, Pedrona Seguí: “Hace un mes que denunciamos esta situación y nada ha cambiado; el alcalde sigue de brazos cruzados mientras las familias se las arreglan como pueden”
28 de octubre de 2025
• La formación popular reprocha al PSOE, que ha rechazado la iniciativa, ponerse de perfil ante un asunto tan grave sustituyendo la acción efectiva por el “feminismo de pancarta”
27 de octubre de 2025
La portavoz, Núria Riera: “Hace más de ocho años que hay carreras ilegales en la Serra y el PSOE miró hacia otro lado. Ahora no pueden dar lecciones”
25 de octubre de 2025
• Prohens ha recordado a los miembros de la renovada Junta que “venís a servir, a dejaros la piel y a defender a todos los ciudadanos en cualquier circunstancia y por encima de ideologías y colores políticos”
24 de octubre de 2025
• La formación registra dos PNL en el Parlament y reclama que la Comisión Europea incluya la dimensión insular en el nuevo Pacto por el Mediterráneo, con medidas específicas para los retos de las islas
23 de octubre de 2025
· El portavoz adjunto del PP José Vicente Marí reitera la dimisión del delegado del Gobierno por su inacción ante la crisis migratoria y por mentir al Senado 
22 de octubre de 2025
• Sagreras reclama la renuncia de Alfonso Rodríguez por su “incapacidad manifiesta para cumplir con sus funciones” y por faltar a la verdad ante los ciudadanos
20 de octubre de 2025
• Sagreras celebra la aprobación de la propuesta de techo de gasto del Govern para seguir consolidando la transformación del modelo económico iniciado por la presidenta Marga Prohens
Mostrar más