El PP pide una solución para los educadores sociales del IMAS afectados por el proceso de estabilización
8 de diciembre de 2022

 

  • Los populares consideran una “injusticia” que algunos de estos trabajadores después de décadas de experiencia no puedan presentarse y optar a su plaza porque no disponen de la titulación requerida “cuando hasta ahora no se les había exigido”


  • Los populares presentarán una moción en el próximo pleno del 15 de diciembre del Consell de Mallorca para evitar que “se vayan a la calle"

El Partit Popular demana una solució per als educadors socials de l’IMAS afectats pel procés d’estabilització iniciat pel Consell de Mallorca. Els populars expliquen que “aquests treballadors s’han posat en contacte amb nosaltres a través dels seus representats sindicals per explicar-nos la seva situació”. El PP considera una “injustícia” que alguns d’aquests treballadors després de dècades d’experiència no puguin presentar-se i optar a la seva plaça perquè no disposen de la titulació requerida “quan fins ara no se’ls havia exigit”. “No s’explica que les persones que ara fan una feina no es puguinpresentar i no es valori l’experiència i dedicació de tants d’anys”, han apuntat. 

 

“No podem consentir que aquests treballadors després de dedicar tota la seva vida en aquesta professió es quedin sense feina, quedant simplement a l’espera del seu cessament i sense opció d’indemnització al no poder presentar-se a l’especialitat que han exercit durant molts d’anys i que a dia d’avui encara desenvolupen”, han manifestat.

 

Per altra banda, els treballadors que compten amb la titulació per accedir a l’especialitat d’educador social no veuran reconeguda la seva experiència professional completa ni la seva antiguitat dels anys previs a obtenir el títol i recorden que “fins els 2005 no existia cap especialitat i la gent contractada per exercir tasques d’educador social no havia de menester estudis universitaris”. Per tant, lamenten que “els anys que han fet feina d’educadors socials abans de l’obtenció de la titulació o habilitació corresponent no els hi serveixin per res. No té sentit”. 

 

Per tot plegat, el Partit Popular presentarà una moció en el ple de la institució insular del pròxim 15 de desembre per instar al Consell de Mallorca que reconegui la experiència laboral completa com la seva antiguitat desenvolupant funcions d’educació social per al personal amb titulació i per als treballadors que no disposen de la titulació o habilitació requerida per accedir a l’especialitat d’educador social, es reconegui la seva experiència professional en altres especialitats. “Ens solidaritzem amb aquests treballadors i les seves famílies i exigim a la presidenta Cladera una solució urgent perquè no se’n vagin al carrer”, han conclòs. 


Compartir artículo

19 de septiembre de 2025
Los populares acusan a Moreno de desinformar sobre un proyecto financiado por el Govern y mal ejecutado por el Ayuntamiento
18 de septiembre de 2025
La portavoz local y jefa de la oposición: “El gobierno de Miquel Oliver vuelve a demostrar que no tiene palabra ni respeto por los acuerdos del pleno”
18 de septiembre de 2025
· José Vicente Marí: "Esta enmienda confirma el hecho que el Partido Popular trabaja los temas que interesan a Balears y es capaz de sacarlos adelante, frente al Gobierno socialista”
17 de septiembre de 2025
• Marga Durán acusa a la presidenta del Congreso de “traicionar a los ciudadanos de Baleares” vetando la enmienda popular destinada a garantizar su abono
17 de septiembre de 2025
Pedro Mas: “El impulso del presidente Galmés es clave para que Inca reciba más inversiones y mejoras que benefician directamente a nuestros vecinos”
16 de septiembre de 2025
• La Junta Directiva Autonómica ha acordado la renovación de las juntas locales entre el 1 de octubre y el 31 de diciembre • Marga Prohens: “Somos un Partido municipalista; sin el compromiso de nuestras juntas locales no sería posible consolidar un proyecto autonómico que se basa en la proximidad y el cumplimiento de la palabra dada”
16 de septiembre de 2025
· La senadora ha reprochado al ministro Ángel Víctor Torres que "nos sentimos castigados por un Gobierno que no gobierna igual para todos"
16 de septiembre de 2025
· José Vicente Marí denuncia la actitud despótica de la presidenta del Congreso, que hoy ha vetado la enmienda aprobada en el Senado para garantizar la cobertura
16 de septiembre de 2025
• El PP ha votado hoy a favor de la proposición de ley de Més “por coherencia” tras aprobarse la semana pasada su iniciativa sobre un modelo de cogestión • La diputada Margalida Pocoví ha anunciado que durante la tramitación se propondrán modificaciones para ajustar el texto a los objetivos del Partido Popular
16 de septiembre de 2025
La portavoz local, Pedrona Seguí: “La reducción del horario del Centro de Día deja desatendidas a muchas familias y demuestra la falta de planificación del gobierno municipal”
Mostrar más